JobHulpMaatje

Werkloos zijn is heftig! De gevolgen zijn vaak niet te overzien. Denk bijvoorbeeld aan verlies van status, inkomen, zelfvertrouwen, sociale contacten of zingeving. In zo’n situatie heb je enorme behoefte aan steun van een maatje of andere werkzoekenden. Iemand die naast je staat, je motiveert, aanmoedigt en ondersteunt.

In 2020 is in Apeldoorn vanuit het diaconaal platform een initiatief geboren om werkzoekenden te ondersteunen. Hiervoor is de hulp gezocht bij Stichting JobHulpMaatje Nederland. Deze stichting maakt het verschil voor mensen in nood door werkzoekenden de ondersteuning door een vrijwilliger als Maatje te bieden. Naar dit voorbeeld is Stichting Met Elkaar Apeldoorn ontstaan.

Stichting Met Elkaar Apeldoorn biedt onder de naam JobHulpMaatje Apeldoorn ondersteuning bij het zoeken en vinden van een passende baan. Wij geloven dat iedereen in deze samenleving van waarde is. Gedreven door Bijbelse motivatie en de opdracht om op te komen voor kwetsbare mensen willen we omkijken naar mensen in nood.

Door veranderingen en bezuinigingen bij arbeidsreïntegratie komen niet alle mensen altijd in aanmerking voor een begeleidingstraject. Als je in de WW of

Copyright JobHulpMaatje

participatiewet terecht komt wordt er door veel instanties ook aangestuurd op online tips voor hulp in de zoektocht naar werk. JobHulpMaatje Apeldoorn biedt echter persoonlijke hulp aan de werkzoekende. Een maatje geeft je vertrouwen en hulpverlening op een positieve manier! Zo vergroot je de kans op een betere toekomst!

JobHulpMaatje Apeldoorn is er voor alle werkzoekenden die een extra steuntje in de rug nodig hebben. Dit kan door het volgen van de JobGroups, een programma van zeven bijeenkomsten waar werkzoekenden samen nadenken over vragen als: Wie ben ik? Wat kan ik? Wat wil ik? etc. Of door de hulp van een JobHulpMaatje. Dit is individuele begeleiding aan de hand van een specifiek ontwikkeld maatjestraject. De JobGroupleider en de JobHulpMaatjes zijn opgeleide gecertificeerde vrijwilligers.

Mocht u werkloos raken of werkloos zijn en geholpen willen worden door deel te nemen aan een JobGroup met gelijkgestemden, meld u dan aan.

Ook is JobHulpMaatje Apeldoorn is opzoek naar vrijwilligers die opgeleid worden om werklozen te ondersteunen in het proces naar de arbeidsmarkt.

U kunt zich aanmelden op de site van: www.jobhulpmaatje.nl  Wilt u vooraf informatie dan kunt u mailen naar: coordinator@jobhulpmaatjeapeldoorn.nl